Köpvillkor

 

Priser

Priser i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

 

Beställningsinformation

När du har genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress som du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, så som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post: info@glasogonmaster.se eller telefon: 033-10 15 60. Du måste vara 18 år eller äldre, eller ha målsmans godkännande vid beställning.

 

Betalning

Kortbetalning, Visa/MasterCard – 0 kr

Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig. Vi använder betalväxeln Klarna som är PCI-certifierade och använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.

Faktura – 19 kr

Vi samarbetar med Klarna för betalning via faktura, en pappersfaktura skickas med din beställning. Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag (för nuvarande 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta). Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia och leverans sker endast till folkbokförd adress.

 

Leveranstider

Alla beställningar skickas med PostNord och vår normala leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas normalt på måndagen efter. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post: info@glasogonmaster.se eller på telefon: 033-10 15 60.

Om du inte hämtar ut dina varor, debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp. Enligt svensk lag måste du meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

 

Force majeure

Vid eventuella förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför Glasögonmästers rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör, tar vi inget ansvar. Detta gäller även förändringar på produkter eller dess egenskaper, som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Vi ansvarar inte heller för direkt eller indirekt skada eller förlust som kan uppstå för kund.

 

Cookies

Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Mer information kan du få på Post- och telestyrelsens hemsida.

 

GDPR

I enighet med Europas dataskyddsförordning, GDPR, samlar Glasögonmäster endast in personlig information med din tillåtelse, så som när du genomför ett köp, kontaktar oss för kundservice, bokar en tjänst eller annat. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register och vi har ingen rätt att sälja uppgifterna vidare.

 

Ångerrätt

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för en vara som är specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Med stöd i svensk lag kan du inte nyttja ångerrätten på varor vars plombering eller förpackning (t.ex. linsvätska) har brutits. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

 

Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför du anser att varan är felaktig till e-post: info@glasogonmaster.se eller telefon: 033-10 15 60. Vi skickar sedan en förbetald returfraktsedel och returanvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Enligt lag har du reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

 

Bytesvillkor

Vid byte av produkt, t.ex. vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post: info@glasogonmaster.se eller telefon: 033-10 15 60 innan du skickar dina varor!

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.